Dynamiczna wymiana oleju

Dynamiczna wymiana oleju to najskuteczniejsza metoda kompleksowej wymiany środka smarnego w automatycznych skrzyniach biegów. Dzięki specjalistycznej technologii jesteśmy w stanie usunąć niemal 100% starego oleju, osadów i zanieczyszczeń, a następnie uzupełnić układ świeżym, odpowiednim olejem. To rozwiązanie, które znacząco poprawia płynność zmiany biegów, zmniejsza zużycie elementów przekładni oraz chroni przed kosztownymi awariami.


Kiedy warto wymieniać olej?

Olej w automatycznej skrzyni biegów traci swoje właściwości z czasem – zmienia lepkość, ulega zanieczyszczeniu i przestaje skutecznie chronić mechanizmy przekładni. Zaleca się jego wymianę co 60–100 tys. km, choć niektórzy producenci podają dłuższe interwały. Niezależnie od zaleceń, jeśli zauważysz szarpanie, opóźnienia w zmianie biegów, dziwne dźwięki lub przegrzewanie się skrzyni, to sygnał, że może być już za późno na uniknięcie kosztownych napraw skrzyni biegów. Warto więc działać profilaktycznie i regularnie wymieniać olej w skrzyni biegów swojego auta – czysty olej to sprawna a także trwała skrzynia.

Chcesz wiedzieć więcej? Zadzwoń! Odpowiemy na każde pytanie!

ATF

Jak wygląda procedura dynamicznej wymiany?

Dynamiczna wymiana oleju to zaawansowany proces, który pozwala na niemal całkowite usunięcie starego oleju ze skrzyni biegów oraz jej układu chłodzenia. W przeciwieństwie do klasycznej (statycznej) wymiany, która usuwa jedynie część oleju (zazwyczaj 30–50%), metoda dynamiczna pozwala wymienić nawet 90–100% oleju – co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania skrzyni.

1. Diagnoza i przygotowanie
Proces zaczynamy od wstępnej diagnostyki – sprawdzamy działanie skrzyni biegów, poziom oraz stan techniczny oleju, obecność opiłków metalu oraz ewentualne błędy w sterowniku skrzyni. Na tej podstawie określamy, czy dynamiczna wymiana jest wskazana i czy nie występują objawy poważniejszej awarii.

2. Podłączenie urządzenia serwisowego
Samochód zostaje podłączony do specjalistycznego urządzenia do dynamicznej wymiany oleju. Maszyna pracuje w obiegu zamkniętym z układem skrzyni – wykorzystuje jej własną pompę do cyrkulacji oleju, co pozwala skutecznie wypchnąć stary olej i jednocześnie uzupełnić świeży.

3. Wymiana oleju i filtrów (jeśli są dostępne)
W zależności od konstrukcji skrzyni, wymieniany jest również filtr oleju oraz ewentualna uszczelka misy olejowej. Nowy olej jest dobierany dokładnie pod kątem zaleceń producenta pojazdu – zarówno co do typu, jak i ilości.

4. Płukanie układu (opcjonalnie)
W przypadku bardzo zanieczyszczonego oleju lub przy dużym przebiegu często wykonujemy dodatkowe płukanie układu – pozwala to usunąć osady z kanałów olejowych, zaworów i chłodnicy skrzyni.

5. Kalibracja i testy końcowe
Po wymianie oleju przeprowadzamy adaptację skrzyni biegów (jeśli wymagana), sprawdzamy działanie wszystkich przełożeń, wykonujemy jazdę próbną i ponownie weryfikujemy poziom oleju. Cały proces trwa zazwyczaj od 1,5 do 2 godzin.

Zadzwoń i sprawdź dostępne terminy

FCARATF50

Czy w każdej skrzyni można wymieniać olej?

W zasadzie każda automatyczna skrzynia biegów daje możliwość wymiany oleju. Warto jednak pamiętać, że wymiana oleju w skrzyni nie jest sposobem na usunięcie usterek,lecz raczej powinna być traktowana jako działanie profilaktyczne i zapobiegające usterkom. Dlatego kluczowe jest użycie właściwego typu oleju i dostosowanie procedury do konkretnego modelu. W przypadku starszych lub specyficznych konstrukcji (np. niektóre skrzynie zamknięte) zalecamy wcześniejszą konsultację. Warto również pamiętać, że wbrew panującym mitom dynamiczna wymiana oleju jest w pełni bezpieczna dla Twojej skrzyni biegów (oczywiście, jeśli dbałeś o nią w należyty sposób w przeszłości)

Zadzwoń i dowiedz się więcej!

Automatic gearbox

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z naszym serwisem, aby umówić się na profesjonalny przegląd techniczny i cieszyć się bezproblemową jazdą już od pierwszego dnia!

Zadzwoń lub napisz

500 023 102

serwis@krezymontransport.pl